Linkedin krok za krokem - 1. díl
Linkedinové minimum

Pro ty, kteří Linkedin nepoužívají, si na začátek pojďme říct, k čemu ho vůbec potřebují. Někdo řekne Linkedin, to je vlastně takový Facebook a někdo, že to je vlastně životopis. Mají tak trochu pravdu, ale je potřeba říct, že Linkedin je především profesní síť a profil na něm Vám může udělat daleko větší službu než klasický životopis. Stačí jen využít jej správně.
Linkedin Vám může pomoct „dohodit“ práci nebo získat zákazníka. Je to tím, že jeho využitím si budujete svou osobní značku. V době, kdy sociální sítě a marketing hýbou světem, vás nic neprodá lépe, než pověst profíka. A není nic lepšího, než když vás takhle vidí i ti, kteří vás neznají osobně. Zkrátka, když jste vidět a děláte dobrý dojem, máte vyhráno.
Linkedinové minimum
Základní podmínkou úspěchu je mít profil kompletní, atraktivní a aktivně jej používat. Dnes si řekneme, co je to nezbytné Linkedinové minimum, abyste se personalistům zobrazovali při vyhledávání. Protože profil bez některých informací je prostě zbytečný.
Věnujte pozornost hlavičce svého profilu
Jméno a příjmení je prostě základ. Pokud chcete zůstat anonymní, tak prostě Linkedin profil nepotřebujete. Následuje profesní představení, dříve tzv. motto. Zapomeňte na nějaký citát a jen se dobře uveďte, kdo profesně jste a co od vás mohou ostatní čekat, co děláte. Když personalista hledá vhodného kandidáta, mnohdy je to to jediné, co v první chvíli vidí a podle čeho se rozhodne, zda si Vás přidá do sítě a následně osloví. V hlavičce si ještě můžete nastavit, zda se bude vedle fotografie zobrazovat vaše současná pozice a také informace o dosaženém vzdělání. Dále si vyplňte lokalitu, ideálně tu, kde chcete působit (tzn. může být úplně jiná, než je vaše bydliště). V kontaktech si upravte URL adresu profilu. Ta od Linkedinu přidělená většinou obsahuje na konci nějaký ne moc dobře zapamatovatelný shluk znaků a nevypadá to dobře. Takže ideální je, si konec adresy přenastavit na formát /jméno a příjmení/. Určitě nezapomeňte vložit profilovou fotografii (stejně jako u CV zvolte portrétní a profesionálně vypadající).
Následuje část „O mně“
Je to místo pro krátké představení = vaše vizitka. Stručně v pár větách (cca 3 odstavce) napište, co děláte a jaké jsou vaše profesní cíle. Můžete zmínit, na co jste pyšní. Ale myslete na to, že nejde o slohové cvičení a jen chcete na úvod sdělit o sobě to nejdůležitější a získat pozornost, aby návštěvník vašeho profilu četl dál.
Pracovní zkušenosti
Vložte informace o vaší současné pozici a pokud pracujete déle, tak minimálně ještě o dvou předchozích. Podobně jako v životopisu věnujte jednu větu popisu toho, co dělá firma a pak už se věnujte sobě. Popište stručně, ale konkrétně své dosažené výsledky, úspěchy, kompetence a role. Raději pište o tom, co jste udělali a čeho jste dosáhli, než o tom co jste dělali.
dělali X Udělali
Možná to trochu vypadá jako cvičení z českého jazyka, ale podstatný je ten rozdíl ve finálním výsledku. Prodejte sebe a to, čeho jste dosáhli. V popisu používejte více akční slovesa než různá přídavná jména.
Dovednosti
Vyberte minimálně tři vaše dovednosti. Alespoň ty nejdůležitější. Jen mějte na paměti, že podle těchto dovedností personalisté hledají (jsou to tzv. klíčová slova) a proto této části věnujte dostatečnou pozornost. Ideální je mít zde uvedené všechny důležité dovednosti, které máte.
Vytvořte si alespoň 50 spojení.
Abyste byli vidět, je nutné být zapojený v síti. Čím větší síť bude, tím lépe. 50 spojení je opravdu jen nutné minimum. Takže pro začátek si určitě připojte své přátele, bývalé kolegy, spolužáky a další, které znáte. A potom si promyslete, kdo by se vám mohl v síti hodit a koho si přidat z pohledu potenciální pracovní příležitosti, tzn. kdo by vás mohl chtít v budoucnu oslovit s konkrétní nabídkou. Obecně to jsou lidé z personalistiky - HR manažeři, specialisti, recruiteři a podobně. Ale vyhlídnout si vás může i třeba váš potenciální budoucí nadřízený, takže je dobré vyhledat a požádat o spojení i tyto osoby, manažery.
Příště si řekneme, co dalšího o sobě můžeme na Linkedinu říct nebo ukázat a také, jak jej lze využívat aktivněji a jít tak pracovním nabídkám naproti.
Chcete pomoct s Vaším Linkedin profilem, abyste byli vidět a chodily Vám pracovní nabídky samy? - klikněte ZDE