• Barbora Šimánková

Linkedin krok za krokem - 3. díl

Linkedin jako marketing - buďte aktivní!



V minulých dvou dílech jsme si řekli, co v profilu napsat a vyplnit, takže v tuto chvíli ho určitě máte už kompletní. Dnes si řekneme, jak profil aktivně používat, abyste byli více vidět a pracovní nabídky vám chodily téměř samy.

Rozšiřujte svou síť kontaktů

Čím větší síť kontaktů ve své síti máte, tím více budete vidět a častěji se dostanete do výsledků vyhledávání personalistů. Své známé a přátele již v síti určitě máte. Přidejte si také uživatele s podobnými zájmy nebo z podobného oboru. Vytipujte si také personalisty nebo manažery z firem, ve kterých byste rádi pracovali a požádejte je o propojení pro případnou budoucí spolupráci. Snadněji se s vámi spojí, pokud budou hledat někoho, jako jste vy. A pokud zveřejní nabídku pozice, která je pro vás zajímavá, vy se o ní mezi příspěvky snadno dozvíte. Nebojte se navazovat nová spojení, nechcete přece vypadat jako někdo, koho děsí sociální sítě.

Pracujte se svými spojeními

Požádejte svoje spojení o potvrzení dovedností nebo doporučení. Prostřednictvím potvrzení dovedností a doporučení se ostatní dozví, jak jste si v práci ve skutečnosti vedli. Není nic lepšího, než když vám někdo potvrdí, že jste profík ve svém oboru a člověk na správném místě. Zvýší to vaši důvěryhodnost a přesvědčivost vašeho profilu. Buďte v tomto proaktivní. Ohodnoťte své známé a uvidíte, že vám to spousta z nich vrátí.

Mít přehled o pracovních životech známých, se vám bude hodit i ve chvíli, kdy vás pozvou na pohovor do firmy, kde někdo z nich pracuje. Můžete se tak dozvědět spoustu důležitých věcí, které vám na pohovoru pomohou.

Sledujte novinky v oboru - skupiny

Zapojte se do pro vás zajímavých skupin. Skupin si můžete do profilu přidat až 50. Jde o různé zájmy, společnosti, školy a podobně. Být v nějaké skupině, vám zajistí vyšší viditelnost. Zobrazíte se totiž ve vyhledávání u personalistů, kteří jsou ve stejné skupině jako vy, i když je nemáte ve své síti propojené. Pokud máte oblíbenou firmu, ve které byste rádi získali váš dream job, tak ji určitě začněte sledovat. Pokud vás neosloví přímo, tak se o nové pozici dozvíte z jejich příspěvků.

Lajkujte, sdílejte, komentujte a vkládejte vlastní příspěvky

I tato vaše aktivita se počítá a doplňuje váš osobní brand a to jak zaujmete ostatní. Dáváte tím najevo, co vás zajímá a také vaše názory a postoje a tím zvyšujete vaši důvěryhodnost. Proto si to také dobře promyslete, ať si nezpůsobíte více škody než užitku. Vkládejte i vlastní atraktivní obsah v podobě obrázků, videí, různé prezentace nebo dokumenty. Představte tím svoji práci a vaše projekty.

Linkedin je sociální síť jako každá jiná, jen se zaměřuje hodně na pracovní život. Samozřejmě pokud nejste jako ryba ve vodě ani na jiných sociálních sítích začněte postupně, ale uvidíte, že časem vše perfektně zvládnete.

Chcete pomoct s Vaším Linkedin profilem, abyste byli vidět a chodily Vám pracovní nabídky samy? - klikněte ZDE
45 zobrazení

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše